Szeretettel köszöntelek a Isten Műhelyében közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Isten Műhelyében vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Isten Műhelyében közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Isten Műhelyében vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Isten Műhelyében közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Isten Műhelyében vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Isten Műhelyében közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Isten Műhelyében vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az első csodálatos halfogás 7. rész
(Lukács 5, 1-11)
Nem céltalan, hogy az ígéret is halászati nyelvezeten van fogalmazva, nem pedig a vele csak nem rokon vadászatin. A halász gyakrabban elevenen fogja meg áldozatát, magához vonja, nem űzi távol magától. Amiket kifogott, azokat egymáshoz is vonja, ahogy a gyülekezet összehozza a megosztott szíveket, az atyákét és a gyermekekét egy közösségbe gyűjtve az emberek szétszórt törzseit. Aztán a halász munkája művészi és szakmai munka, nem az erőlködés és erőszak műve. Most már áldott fogás van. Ez áldott fogás, mert megmenekülés abból a szabadságból, ami tele van jajjal. "Erre kivonták a hajókat a partra, és minden otthagyva követték Őt." Vagy ahogy Márk elmondja azzal a kicsiny, de soha nem jelentéktelen kiegészítéssel, amiben olyan gazdag: "azok pedig apjukat, Zebedeust a napszámosokkal együtt a hajóban hagyva, elmentek Őutána". Megkérdezheti az ember, hogy mi volt az a "minden" amit "otthagytak", hogy azután annyira fölnagyítva folytatja később: "Mi elhagytunk mindent, és követtünk téged, mi lesz hát a jutalmunk?" (Máté 19,27). Bármi is volt az, a "mindenük" volt, jóllehet nem több mint néhány szegényes csónak és háló. Nekik ez sok volt. Az ember valamilyen nyomorult kunyhó iránti szeretete annyira megkötözheti, hogy éppen olyan nehéz elszakadni tőle, mint a ragyogó palotától. Látjuk, hogy a világ iránti vonzalom kötöz meg és nem a világ. A lényeg nem az, hogy többet vagy kevesebbet kell megtagadnunk, hanem abban a lelkületben, ahogy a megtagadás történik. Ezek az apostolok keveset hagyhattak el, amikor elhagyták javaikat, de sokat hagytak el, és joguk volt úgy érezni, hogy sokat hagytak hátra, amikor feladták vágyaikat. Ámen!
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Isten irányítórendszere .
Istennél semmi sem vész kárba .
A vihar szeme.
Mélyen benned.