Szeretettel köszöntelek a Isten Műhelyében közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Isten Műhelyében vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Isten Műhelyében közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Isten Műhelyében vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Isten Műhelyében közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Isten Műhelyében vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Isten Műhelyében közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Isten Műhelyében vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | Kováts Lajosné | 0 hozzászólás
Advent idején
Advent van, s átjárja lelkem
a szeretet és az emlékezés.
Rájövök ismét-tán ezredszer-,
hogy szépen élni gyakran túl kevés.
Szeretni szóban és tettekben,
hinni, remélni szüntelen.
Táplálni kell mosollyal, öleléssel,
hogy emléked hibátlan legyen.
Most visszarepülök gondolatban
gyermeki önmagamba újra…
látom, amint kályha mellett
nagyanyám fagyos lábujjamat gyúrja.
Hársfateát tölt poharamba-
„Idd meg! Nem fogsz fázni majd!”
Átmelegedett testem, valóban
s én azt hittem a tea tette azt.
november 30.
AZ ÚR AZ ISTEN
"Akkor alászállt az Úrnak tüze, és megemésztette az ég~oáldozatot, a fát, a köveket és a port, és felnyalta a vizet, amely az árokban volt." 1Királyok 18,38
Amikor Illés kimondta: "Mindezeket a Te parancsolatodból cselekedtem... akkor alászállt az Úr tüze." Fentr~ol! Nem úgy, hogy mi csináltuk. Ez nem olyan t^uz, amelyik nem emészt. Az els~o nagy áldozatot, Jézust is megemésztette. Ha föltetted életedet az oltárra, ne gondold, hogy csipkebokorrá változol, amelyik ég, de nem emészt~odik meg.
|
|
Kérjetek és adatik nektek, keressetek és
találtok, zörgessetek és megnyittatik nektek.
(Lukács 11, 9)
Ebben a három mondatban fokozódás van. Ha valami értékeset, nélkülözhetetlent elveszítünk, azt nagy figyelemmel és sietséggel keressük. Csak akkor oldódik fel bennünk a feszültség, ha a nélkülözött tárgyat megtaláltuk. A zörgetéskor zárt ajtó elõtt állunk. Nemcsak szeretnénk bemenni, hanem be kell mennünk rajta. Kopogunk és a válaszra figyelünk, hallgatózunk, hogy hallunk-e valami mozgást.
Lelke mélyén az ember el nem
múló örömre vágyik. Amikor ennek forrását
keresi, Valakire talál. Ha ez a Valaki ember, akkor valamiért
rendszerint csalódik. Ha tovább keres, Krisztusra találhat, mint Szent
Pál, és sokan mások.
Ajándék! Annyira szép ez a gondolat: minden, ami van a Földön, minden
Isten ajándéka. A szép kék ég, a két kezünk, az élet maga, minden -
minden Isten ajándéka.
Mondott nekik példázatot arról, hogy
mindenkor imádkozniok kell és nem szabad megrestülniök.
(Lukács 18, 1)
Az ember belefáradhat az imádkozásba, ha úgy látszik, mintha a meghallgatás elmaradna. Aki belefárad az imádkozásba, az a harcba, tûrésbe, hordozásba és a szeretet gyakorlásába is belefárad. Az imádság erõt ad, lendületbe hoz, különben menthetetlenül összeroskadunk. Jézus az imádkozásra bátorít. A hamis bíró sokáig nem akarta meghallgatni az õt kérésével ostromló szegény özvegyet.
Boldog ember az, akinek Te vagy erőssége!
Az erőt sok tényező határozza meg, jól látható és egész életvitelünket befolyásolja a jelenléte, illetve a hiánya is. Erő tekintetében óriási eltérés lehet ember és ember között. Ha fizikailag nézzük, akkor az erő mértéke függ attól, hogy valaki nő vagy férfi, hogy milyen termetű és fizikumú, egészséges vagy beteg, milyen az életvitele, hogyan táplálkozik, mennyit mozog, dolgozik, mennyire edzett. Ezek mind függvényei az erőnlétnek.
Jöjj Urunk Jézus,
lelkünk nagy Királya,
hozzád száll mennybe,
híveid imája.
Lelki sötétség,
egyre jobban terjed,
mint a must, erjed.
Hisszük jöttödet,
nem hiába várjuk,
szívünk kérését,
színed elé tárjuk.
Vándorutunkon,
járhassunk mi fényben,
itt a bűn éjben.
Úgy vágyik lelkünk,
örökfény honába,
megváltott lelkek
dicső otthonába.
Tudjuk: onnan már
nem kell tovább mennünk,
meg pihen lelkünk.
Adj tűrő szívet,
Téged visszavárót,
hogyha késnél is,
csak Téged imádót!
Szenved-e valaki köztetek? Imádkozzék.
Öröme van-e valakinek? Dicséretet énekeljen!
(Jakab 5, 13)
Az apostol azt akarja, hogy a keresztyén embernek minden lelkiállapota imádságban nyilvánuljon meg. Ha az ember imádkozásba menekül, nem kerül rossz hangulatba. Milyen könnyen panaszkodik, jajgat az ember a nehéz napokban! Sok arcra rá is vésõdött, hogy mennyi keserûség és rosszkedv járta át már a szívét. Formáld imádsággá gondjaidat és panaszaidat, akkor eltûnik a szorongás, szíved felszabadul, s egyszerre hála és dicséret hangzik fel.
Szüntelen imádkozzatok!
(1 Thess 5, 17)
Istennel egy állandó kapcsolatra van lehetõségünk az imádkozás révén; amikor nemcsak szavakkal imádkozunk, de bensõnk állandóan õfelé irányul. „Régebben - írja Tersteegen - az imádkozáshoz mindig helyet, idõt és magányt kértem. Most bárhol vagyok, szüntelen imádkozom, hiszen mindenhol vele vagyok."
A keresztyén ember mindent, ami éri, imádsággá formál. Minden nehéz feladat, helyzet, tanácstalanság, baj, szenvedés, terhek az Úr elé kényszerítik õt.
Amit csak kérni fogtok az Atyától az
én nevemben, megadja nektek.
(János 16, 23)
Általános keresztyén gyakorlat az imádkozás, mégis ritka az igazi imádság. Az a döntõ, hogy milyen a viszonyunk Istenhez. A gyermek és a barát másképpen kér, mint a napszámos és a szolga; a bûnbánó vámszedõ megint másképpen, mint az önigazult farizeus. Az igazi imádság Jézus nevében történik. Aki az Õ nevében kér, az már befogadta Õt és egyedül benne bízik. Ennek ellentéte a magunk nevében mondott imádság, amikor valaki önigazsága tudatában, kérkedve járul Isten elé.lmádságával hidat akar verni az égbe, de közben annál biztosabban halad a pusztulás felé.
Ne legyetek bõbeszédûek, mint a pogányok.
Ezek azt gondolják, hogy az õ bõbeszédûségükért
hallgattatnak meg.
(Máté 6, 7)
Az imádkozásban való bõbeszédûség vagy szószaporítás mélyen megrögzött pogány szokás. Nemcsak az ima lélektelen mondogatására utal ez, hanem arra, hogy mindig ugyanazokat a szavakat ismétlik. Azt gondolják, hogy három Miatyánkkal többet érnek el Istennél, mint eggyel. Ez pogány babonaság. Baál papjai is azt kiáltozták órákon át: „Baál, hallgass meg minket!" Illés imádsága viszont rövid, tömör, de nagy hatású volt.
Me sumo a la propuesta afan si mi atrope no es enorme, parece que la mayoreda de gente quiere tocar fondo primero, llegar a que seamos un desierto, cuando ya no haya soluciones, para recie9n apreciar lo que tenedamos, pero no es el caso de todos, la propuesta es sin precedentes, un desafedo al capitalismo voraz, un reto a la conciencia mundial, veamos ahora cuanto hemos aprendido de las malas experiencias , de los paedses antes verdes, ahora en hambruna absoluta, veamos si realmente los seres humanos somos tan inteligentes
Az igazi imádók lélekben és
igazságban imádják az Atyát, mert
az Atya is olyanokat keres, akik Õt így imádják.
(János 4, 23)
A lélekben való imádásnak bensõséges jellege van. Elõfeltétele az ember megújulása és az Istennek való odaszentelõdése. Nincs külön helyhez kötve az imádkozás. Ahol szent kezeket emelnek fel (1 Tim 2, 8), ott minden hely megszentelt és alkalmas az imádásra; de bármilyen fenségesen felékesített templom is csak üres, puszta hely Isten szemében, ha ott nem tisztán és igazán hirdetik Isten Igéjét.
És gyermekeid mind az Úr tanítványai lesznek, és nagy lesz gyermekeid békessége. (Ésaiás 54,13)
Túl sok keresztény szülő pazarolja arra az idejét, hogy a gyermekeik felől aggodalmaskodnak.
Évekkel ezelőtt Gloria és én észrevettük, hogy az ördög meg akarja vetni
a lábát a gyermekink életében. Ezért egyik hétvégén fogtuk a
konkordanciánkat és négy vagy öt bibliafordítást, majd elkezdtünk igéket
keresni, és ezekkel kapcsolatban közös akarattal papírra vetettünk
imádságokat.
Próbálja meg tehát az ember magát
és úgy egyék abból a kenyérbõl
és úgy igyék abból a pohárból!
(1 Kor 11, 28)
Az önvizsgálathoz csendességre és idõre van szükség. Ehhez a hétköznapok forgatagában nem jutunk hozzá. Idõt kell szentelnünk arra, hogy magunkba nézzünk. Mindennap legalább fél órát kellene szakítanunk ehhez. - Azután önmagunkkal szemben is elfogulatlannak és õszintének, igazságosnak kell lennünk. Természetünk szerint mindannyian elnézõk vagyunk önmagunkkal szemben és kétféle mértékkel mérünk.
A hálaadás pohara, amelyet megáldunk,
nem a Krisztus vérével való közösségünk-e?
A kenyér, amelyet megtörünk, nem a Krisztus testével
való közösség-e?
(1 Kor 10, 16)
Az úri szent vacsora erõsítésül szolgál. Valósággal részt nyerünk általa Jézus megdicsõült életébõl. Az apostol Izrael pusztai vándorlásával hasonlítja ezt össze. Már akkor „lelki eledel" és „lelki ital" volt ez. A manna és a kõsziklából fakadt víz nem természetes úton keletkezett, hanem csodálatos módon, Isten Lelke által.
Ettõl fogva sokan visszavonultak a tanítványai
közül és nem jártak többé
vele.
(János 6, 66)
Sokan hittek Jézusban, de hitüket nem az Õ beszédére alapozták, amely pedig lélek és élet. Ezért csak felszínes, látszathitük volt. Jézus felismerte ezeket az áltanítványokat és átlátott rajtuk. Nem is akarta maga mellett tartani ezeket, hanem választás elé állította õket. Mi indította követõit, hogy hátat fordítsanak a Megváltónak? Megütköztek a beszédén.
Belopódzkodtak hamis atyafiak, akik azért
lopakodtak közénk, hogy kikémleljék
a Krisztus Jézusban vett szabadságunkat.
(Gal 2, 4)
Már az elsõ idõkben is akadtak hamis atyafiak, akik testvérnek adták ki magukat, de nem voltak azok. Pál jobban szenvedett tõlük, mint Krisztus kimondott ellenségeitõl. Voltak például zsidók, nem is kevesen, akik beléptek Jézus gyülekezetébe, de zsidóságukat nem vetkõzték le. A törvény alatt maradtak és gyanakodva figyelték azokat, akiknek életében érvényre jutott Jézus teljes szabadsága.
Óvakodjatok a farizeusok kovászától,
vagyis az õ képmutatásuktól.
(Lukács 12, 1)
Az Úr egyik legkomolyabb intése volt ez, amit tanítványai szívére helyezett. Semmit sem vetett meg jobban, mint a képmutatást! Alapvetõ bûn ez az Õ szemében, aki maga az igazság. Jézusban nyoma sem volt a hamis látszatnak, Õ minden tekintetben teljesen tiszta és õszinte volt. „Hazugság nem találtatott a szájában." Szeme rögtön meglátta a rejtett hazugságot, amely különösen a kegyesség köntösében jelentkezett.
Jól futottatok. Kicsoda gátolt meg (tartott
fel) titeket?
(Gal 5, 7)
Sokan futnak ugyan, de csak egy lehet a gyõztes a versenyfutásban. Miért? Mert sokan rosszul futnak, ellankadnak, elbuknak. Vannak feltartóztató erõk. Sokakat visszavon a világ; kacsingatnak feléje, megállnak és visszanéznek. „Emlékezzetek Lót feleségére!" Õ is kiindult az ítéletre megérett Sodomából és egy ideig együtt futott a többiekkel. De azután visszagondolt a házára és holmijára, amiktõl nem szabadult fel a szíve.
Miután a próbát kiállotta, elveszi
az életnek koronáját.
(Jakab 1, 12)
A megpróbálás idõbe telik. Rendszerint nem máról holnapra megy végbe. Kivétel volt a lator: nála csak néhány óráig tartott. Türelmesen kitartott kínjai között és az ellenség gúnyolódása ellenére is hitt. Még Jézus felkiáltása: „Én Istenem, miért hagytál el engem?" - sem tévesztette meg. Jézus ígéretéhez tartotta magát: „Ma velem leszel a paradicsomban." Így nála néhány órán belül ment végbe mindaz, ami másoknál éveket vesz igénybe.
Boldog ember az, aki a kísértésben
megáll.
(Jakab 1, 12)
Az apostol boldognak mondja azt, akit a lelki tusakodás nem tesz erõtelenné és nem buktat el. Ne sajnálkozz azon a testvéren, akire nehézségek zúdulnak. Ellenkezõleg, tartsd boldognak, ha kitart. Ha valaki megáll a kísértésben, elõrehalad a dicsõség felé. Aki helyes kapcsolatban van az Úrral, az a legsúlyosabb helyzetben sem kételkedik benne, nem inog meg szeretetében. A veszély abban rejlik, ha az ember, bár a kegyelem a mélységek fölött hordozza, a maga hitét erõsnek tartja, a gonosz hatalmát pedig lebecsüli.
MINGGU=====================________TH 2011________4408 3354 7166 9925 78919517 9667 0057 2554 06434728 5972 9793 0571 25308086 7883 5408 2956 52728254 1080 7089 8025 61616080 8123 7332 9321 33689858 3893 7992 9734 62223804 2182 3320 5881 45600169 4286 6347 6218 73786465 4289 1358 1418 73777790 3199 7220 8937 94960015 4942 0033 7266 63199982 7975 2170 6013 82473732 6924 5392 8814 35862861 8118 7237 9335 08097576 1150 7737 7037 52144281 3666 9909 3123 20757716 5268 5921 4426 71390850 5893 2570 7281 67630267 5451 5336 2099 72826701 9981 1404 5846 52066567 7128 5655 6780 90311903 7286 6731 1294 60662892 8285 6010 4589 10805442 0381 1852 8949 35081074 6865 7226 3776 69262074 3210 6431 5229 28247045 3383 7227 4882 61003823 9185 9247 8445 53123100 9024 5643 9252 62801637 7532 9683 8593 31454011 8377 5713 4199 19364167 2451 5536 0041 17549215 2386 2230 8752 76633237 9476 0261 1999 65764608 5519 9298 0276 73196400 0300 3005 0852 46352609 4006 2380 8128 29112435 3195 3032 5014 94319894 4878 2400 1010 03036339 0397 1080 9912 16607974 4725 8376 8787 54041724 0208 5090 3796 06385716 6874 6902 3917 38902738 7437 5485 5282 18825953 5604 2679 1273 42480236 1484 2450 0204 37989741 8165 4480 8678 40141940 9911 2818 5234 88770135 6525 1689 9737 66567815 6740 5291 0325 10956766 1698 8652 0223 6493__TH 2012__0314 0597 2129 0188 14233051 0975 4530 8730 47485513 1236 4452 0412 66042054 4759 0098 4418 07539122 8905 0045 1708 59409323 3290 1568 3503 86636562 2084 3533 6341 46027993 4184 5123 1673 84881553 1798 9347 6759 11650212 1697 9009 7623 97011134 1907 3886 8241 66211205 9510 3375 8553 25279551 2852 2396 3222 05439397 0117 0915 7649 62661652 7926 5482 1817 11168093 4917 3738 7145 54529256 6032 3617 2763 50314309 3143 2727 6051 76900176 0998 0275 9193 32386370 9919 5557 0878 08714065 6416 2591 5606 75515713 3704 8734 6478 43199040 3303 7391 0926 02252661 5314 2590 5248 90610516 6748 8270 3193 16047156 6119 1600 9184 97972425 3659 7982 5582 53278991 9214 2404 8507 36779120 6167 4670 3123 96605261 5180 0745 8825 65020049 8500 0873 3798 24157865 5059 0752 9147 38129166 2342 8898 6727 22686999 9316 6676 2538 70389101 9506 7689 3089 30314205 4446 6272 3414 56060225 8985 1324 6505 22293423 0942 2891 5610 75377048 6413 1728 3586 62595757 4355 3118 9791 19311530 9509 8215 9602 30968518 4047 7018 5865 51822120 5762 8585 5735 62626962 4371 8160 1967 74902791 2981 6968 0314 99702426 7192 1006 0870 73557261 1620 6608 2356 02219348 2967 6374 9376 34819475 8710 6651 7561 02723066 1914 7924 4350 68114695 9520 7897 0512 37701855 7057 2686 5469 4256__TH 2013__9696 9560 5667 5771 31298832 8041 7915 2609 46913655 1251 4332 6647 45150223 2849 4714 1690 13800198 8705 1903 2679 23985341 3276 1299 1068 24069121 4348 3917 2102 62022538 1386 1466 4067 96716769 5402 5261 4830 06565300 3435 2147 9336 33277817 5609 2895 7921 95224073 8563 6457 4001 56281598 7530 3249 9980 85685922 6840 1375 4335 79938301 1961 8836 7595 10173009 7927 4098 2507 xxxxAI 2507 VS =======================7817 5609 2895 7921 95224073 8563 6457 4001 56281598 7530 3249 9980 85685922 6840 1375 4335 79938301 1961 8836 7595 10173009 7927 4098 2507ai 4335AI 2507 VS 4335AI 507AI 07AI 7 VS hariann AK 023679[ KUMAT 1458] AlwaysOn.
Gondolkodom, hogy ezt megérthessem, de nehéz
dolog ez szemeimben. Mígnem bementem az Isten szent helyébe
és megértettem azoknak sorsát.
(Zsoltár 73, 16-17)
Vigasztaló, hogy a Biblia hívõ embereit nemcsak hitük erejében, hanem nehéz óráikban is láthatjuk. Aszáfnak a súlyos külsõ élmények kísértéssé váltak. Szenvedés szenvedésre, fenyítés fenyítésre következett. Minden reggel újra kezdõdött számára a nyomorúság. Embereket látott maga körül, akik nem törõdtek Istennel, mégis jól ment soruk.
Csak emberi kísértés esett rajtatok;
de hû az Isten, aki nem hagy titeket feljebb kísértetni,
mint elszenvedhetitek, sõt a kísértéssel
együtt a menekvést is megadja majd, hogy elszenvedhessétek.
(1 Kor 10, 13)
Emberi kísértés az, ami nem haladja túl az ember erejét. Senki nem mondhatja: „El kellett buknom, a kísértés túl nagy volt; nem tehettem mást, engedtem neki; meghaladta ellenálló képességemet." Isten megadja a kimenetelt a kísértésbõl úgy, hogy kibírjuk. Nehéz próbákat küld, ezekre néha elvetemült embereket is felhasznál, sõt magát a gonoszt is, de a mértéket és a határt Õ szabja meg.
Az Úr, a ti Istenetek kísért meg titeket,
hogy megtudja, szeretitek-e Õt teljes szívetekbõl
és teljes lelketekbõl.
(5 Mózes 13, 3)
Ezért állít bele minket Isten a gonosz világba, amely nem akar róla tudni és a mulandóban, a hiábavalóban keresi örömét, javait és tisztességét. Ha Isten gyermekei mindig csak egymással érintkeznek, csak egymást hordozzák és segítik, könnyen túlértékelik magukat és a valódi szeretetet összetévesztik a szeretet érzésével.
... Mindazok tehát, akik tökéletesek
vagyunk, így gondolkozzunk.
(Fil 3, 15)
A folyón átkelõ hajósnak az erõs sodrás miatt a kikötõhelynél sokkal feljebb kell irányítania hajóját. Nekünk is így kell kitûznünk a célt. A világ és a Sátán ellenállása, meg a saját gyengeségünk egyébként is mindig visszasodornak.
Értelmezzük helyesen a keresztyén tökéletességet. Ez nem bûntelenség, mint némelyek gondolják. A Bibliában a tökéletesség azt jelenti, hogy valami teljes, egész, szemben a féllel, a rész szerint valóval.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás